1 Nisan 2011 Cuma

Nihayet Hacı Bayram ve Taceddin Dergahı...

10 yıldır Ankaradayım ama ne yazık ki Hacı Bayram'a gidebilme fırsatım olmamıştı.Elimizin altında gözümüzün önünde olan şeyler her zaman daha kolay ulaşılabilir gelirya insana ama bir türlü gereken önem verilmez, benim içinde aynı şey geçerli.Nasılsa giderim, bugün olmadı yarın, falan filan derken kısmet bugüneymiş.


Hacı Bayram-ı Veli Türbesini ve Taceddin Dergahını kapsayan kısa bir Ankara turu yaptık.
Özellikle Taceddin Dergahı restorasyonunu çok başarılı buldum.Sıcacık bir Ankara mahallesi oluvermiş oralar.




Daracık sokaklar,bembeyaz evler alışveriş merkezlerinin boğucu havasından çok daha iyi geldi.
Taceddin dergahı için arabayı Hacettepe üniversitesi otoparkına bırakıp kolayca yürüyebilirsiniz.Hacı Bayram için ise, orada belediyenin otoparkı var, diğer çakal çukal tiplere güvenmeyin hiç tekin gelmiyor tavırları.
Ne yenir ne içilir derseniz biz oralarda bişiy yeyip içmedik ama Liva gözüme çarpan en eli yüzü belli yer oldu.Ara sokaklarda da öğrenci mekanı diyebileceğimiz yerler var ama oldukça salaş .


Karacabeyden başlayarak,Taceddin Hazretleri,Mehmet Akif Ersoy ve diğer yatan mübareklere okuyarak ilerliyorsunuz.Hepsinin mekanı cennet olsun,yaptıran oraları güzelleştiren herkesten de Allah razı olsun.


Bizim prensesin neler yaptığına  gelirsek, Hacı Bayramdaki öğle namazından sonra kuşlara yem atıldı,sularda zıp zıp zıplanarak pantolon ve etraftan geçenler ıslatıldı.Kocaman tekerlek bir simit alındı ama bir iki lokmadan sonra arabanın arka koltuğuna fırlatıldı,çantasındaki yeşil elma elinden fırlayıp dergahın bahçesinde koca bir tur attıktan sonra çöpe atıldı.Arabaya binince "ben eve gitmek istemiyorum!!! yemeee gideliiiiim" diye naralar atılıp yemekte de kuşlarla yarışırcasına yemek yenildi.


İşte böyle yeni maceralar bizi bekliyor.Şimdilik bizden bu kadar...

2 yorum:

  1. Hacı Bayram camiinin içi de gayet modern olmuş. önceden girmekten korkardım şimdi tertemiz her taraf ben de beğenmiştim

    YanıtlaSil
  2. Evet güzel olmuş hakikaten..

    YanıtlaSil